Аналітика
Пояснення
26/7/2024

Чого нам вдалося досягти за 2023 рік? Про роботу ГО “Місто Розумних”

Чого нам вдалося досягти за 2023 рік? Про роботу ГО “Місто Розумних”

Поширити

Для ГО "Місто розумних" 2023-й став таким собі роком перезапуску. Вдалося провести ребрендінг, що дозволило краще відображати наші цінності та місію. Були створені нові інструменти для ефективної комунікації, що допомогло покращити взаємодію з нашою аудиторією та підвищити залученість. Також, ми запустили кілька нових медіапроєктів, присвячених актуальним темам, що дозволило привернути увагу до важливих суспільних питань та посилити нашу впізнаваність у місті. Далі - у розрізі різних напрямів:

Новий сайт - як інструмент комунікації з аудиторією. Проведено ребрендінг організації, оновлено фірмовий стиль, розширено команду, створено новий сайт SMART.SUMY.UA. "Ми оновлюємося, щоб полегшити комунікацію з сум’янами, обмінюватися з ними досвідом та спільно сприяти динамічному розвитку міста Суми.

На сайті можна знайти корисні практики, інструменти та можливості для реалізації змінотворчих ідей. Тут ми будемо розповідати й про новини організації, а також на цій платформі ви знайдете всі наші контакти." - говорять представники ГО-партнера Програми "Долучайся!"

Підтримка ініціатив щодо розвитку міста Суми. Одним із ключових напрямків діяльності команди в поточному році була актуалізація Стратегії розвитку Сумської громади та ознайомлення сум'ян з даним документом. Представники "Міста розумних" як брали активну участь у напрацюванні пропозицій до оновленого документу, так і провели кілька інформаційних кампаній-роз'яснень для мешканців громади щодо важливості стратегічного бачення розвитку та впливу містян на моніторинг впровадження запланованих цілей.

Це була й кампанія зовнішньої реклами на близько 40 білбордах міста із закликами спільно шукати способи досягнення цілей замість причин відмовлятися від них, і онлайн комунікація-зворотній зв'язок з підписниками із відповідями на найпоширеніші запитання щодо даних рекламних сюжетів, і жартівливо-мрійливий підхід у вигляді онлайн-газети "Якими можуть бути Суми у 2027 році".

Інформаційна кампанія
Газета із майбутнього

Посилення бренду ГО та зовнішньої комунікації через мультиплікаційного персонажа. У ГО з'явилася така собі "тотемна тваринка" - Сумський Песик Активіст, що спочатку став героєм анімаційного ролика та мріяв зробити місто кращим, не опускаючи свої лапки, а шукаючи способи для втілення змін.

А вже потім додатково песик проявився у ролі волонтера, бо він, як і більшість з нас нині, активний в різних сферах і не лише мріє про світле майбутнє, а й діє вже сьогодні. В подальшому не виключено, що Песик предстане перед підписниками в нових іпостасях.

Тваринка-представник бренду додає унікальності та впізнаваності. Такий символ допомагає створити емоційний зв'язок з аудиторією, робить бренд більш дружнім та доступним. Тваринка-представник стає візуальним втіленням цінностей та ідентичності нашої ГО, викликаючи позитивні асоціації та довіру. Її присутність у маркетингових матеріалах, на продукції та в комунікаціях додає бренду характеру та індивідуальності, роблячи його більш запам'ятовуваним для нашої аудиторії.

Медійні проєкти як інструмент привернення уваги громадськості до важливих тем. У ході діяльності "Місто розумних" періодично залучає до розробки продуктів свою цільову аудиторію, зокрема через проведення вуличних опитувань сум'ян та гостей міста для зрізу суспільного бачення проблематики напередодні підготовки тематичних медіа-продуктів.  

А наприкінці року, команда ГО запустила новий проект "Тобі норм?" , в рамках якого будуть підійматися актуальні для міста Суми та сум’ян теми шляхом залучення до надання роз'яснень/відповідей експертів із різних сфер.

Історик Євген Мурза - герої випуску "Тобі норм?"

Медійні проєкти відіграють ключову роль у висвітленні важливих тем та приверненні уваги громадськості до актуальних питань. Вони створюють платформи для дискусій, допомагають розширювати горизонти аудиторії. Завдяки використанню різних форматів – від опитувань і репортажів до відео та роз’яснень фахівців – медійні проєкти можуть ефективно доносити інформацію, залучаючи та утримуючи увагу аудиторії. Вони сприяють формуванню критичного мислення, стимулюють громадянську активність та сприяють суспільним змінам, ставлячи у центр уваги важливі соціальні, економічні та культурні питання.

Адвокація корисних ініціатив. Протягом року, організація і далі продовжувала адвокацію деколонізації місцевої топоніміки в Сумах - з метою завершити до кінця те, що не було завершено в 2022-му. Тоді, ми зібрали інціативну групу експертів, легітимізували її як робочу групу при міськраді, і напрацювали пропозиції для подальшого розгляду депутатами, провели інформаційну кампанію для створення суспільного запиту, та адвокатували їх прийняття депутатами, а вже в 2023 провели громадську кампанію та впровадили типовий вказівник адресних покажчиків.

Співпраця з Сумською міською радою. Протягом всього звітного періоду ГО «Місто розумних» у тісній співпраці з профільним Управлінням стратегічного розвитку Сумської міської ради здійснювало громадську координацію залучення містян до процесу актуалізації Стратегії розвитку міста Суми. Команда організації аналізували та обговорювали актуалізацію спільно із залученими міською радою міжнародними партнерами, займалися запрошенням містян до подання онлайн-пропозицій, адвокатували обов’язкове впровадження системи моніторингу та оцінки виконання стратегічних завдань, брали участь у громадських слуханнях. І в підсумку 31 травня депутати міської ради підтримали рішення про затвердження актуалізованої стратегії.

В квітні 2023 проведено інформаційно-адвокаційну кампанію із залученням зворотнього зв’язку містян та громадського моніторингу над врахуванням міською радою позиції містян щодо визначення типового адресного вказівника сумських топонімів. Було завершено раніше ініційоване опитування сум’ян для визначення дизайну адресної таблички

Пасивно проглянули голосування понад 5000 містян, виявили громадську позицію та проголосували із дотриманням персональної ідентифікації – 270 осіб. Перевагу сум'яни надали компромісному варіанту, за основу розробки якого взятий пропонований громадськістю дизайн від «Агентів змін», але з правкою чиновників щодо використання «брендових» шрифтів та кольорів міста Суми. Далі Сумська міська рада затвердила технічні вимоги щодо типового дизайну адресних покажчиків та рекомендувала місцевим агенціям дотримуватися його при виготовленні.

Задля розуміння необхідності актуалізації стратегії розвитку міста в березні 2023 організацією разом з партнером ЦУКР було проведено ознайомчу публічну дискусію на тему важливості правильного стратегування для громади, а також підготовлено й надіслано до міської ради пропозиції для розробки нового генерального плану міста.

Члени організації також працювали над залученням громадян до подання пропозицій щодо розроблення Комплексного плану просторового розвитку території всієї Сумської міської територіальної громади (з урахуванням старостинських округів) та було надано власні пропозиції від молодих архітекторів-членів ГО.

Крім того, було забезпечено підтримку та модерацію раніше розробленого ІТ-сервіса deputat.sumy.ua «Хто мій депутат в Сумах?».

Підготовлено та оплачено інформаційну кампанію зовнішньої реклами – на наступний місяць липень замовлено 24 білборди та 8 сітілайтів, на яких буде розміщено 12 різних тематичних сюжетів щодо промоції Стратегії розвитку міста та громадського впливу на впровадження її в життя.

Наводимо й кількісні показники за рік нашої роботи:

- проведено комунікаційне об'єднання та юридичну реорганізацію - організація юридично перейменована та публічно комунікується під брендом «Місто розумних»;

- команда організації підсилилася 3 новими спеціалістами в напрямку стратегічного розвитку громади та розбудови спільнот впливу (архітектор, адміністраторка та комунікаторка спільнот змінотворців);

- розроблено 5 різнопланових типів внутрішні політик та процедур – політика відряджень, система підвищення кваліфікації працівників, трудові угоди, посадові інструкції, організаційна політика;

- проаналізовано існуючу стратегію міста, актуалізовано та осучаснено нову версію, проведено вивчення існуючого досвіду інших громад країни (здійснено 3 візити в інші міста країни);

- забезпечено внутрішньо міські зустрічі для розбудови спільнот – проведено 2 оголошених дискусії-взаємонавчання та до 10 закритих комунікаційних зустрічей з представниками тематичних спільнот змінотворців.

- проведено 3 адвокаційні кампанії для впровадження позитивних змін у місті – щодо актуалізації Стратегії розвитку міста,  дозавершено розпочату раніше щодо адресних табличок, інстиціоналізовано раніше ініційований ГО у вигляді сервісу RUKH.SUMY.UA, а нині реалізований міською радою у дещо іншому форматі чат-боту для прийому всіх скарг в т.ч. на громадський транспорт);

- виготовлено 7 різнопланових медіа-продуктів для підвищення впізнаваності організації та залучення громадян до активізму (відео, анімація, інфографіка, текстові публікації), кожен з яких мав охоплення не менше 10 тис. переглядів;

- загальне охоплення користувачів тематичними дописами у соцмережах організації  склало понад 25 тис. щомісяця;

- забезпечено зростання на 39% кількості підписників у соціальних мережах Facebook та на 18% в Instagram.

Може бути цікаво