Наше місто потребує ініціативних та активних людей. І такі люди є – попри війну, певна категорія містян продовжує залишатися активною, прагнучі діяти, незважаючи на близькість до кордону з ворогом та безпекову ситуацію. Ми вирішили з'ясувати, чому люди, яким небайдужа доля міста, приймають рішення брати участь у громадських рухах та ініціативах. Для цього, спільно з командою стратегічної агенції Reiseplan, ми провели дослідження, спрямоване на глибоке розуміння мотивів, які спонукають активних громадян Сум долучатися до процесів покращення міста.
Мета дослідження
Головною метою дослідження було вивчення досвіду громадських активістів, які власними зусиллями ініціюють проєкти та впливають на розвиток Сум. Ми прагнули з'ясувати, як ці люди приймають рішення щодо своєї участі в громадських ініціативах, які фактори впливають на їхню мотивацію та які бар’єри вони зустрічають на цьому шляху.
Методологія дослідження
Опитування, яке тривало понад два місяці, було доступне для сум’ян у соціальних мережах Міста розумних та каналах наших інформаційних партнерів. На основі анкет було обрано респондентів для подальших мотиваційних інтерв'ю. Цільовою аудиторією дослідження стали чоловіки та жінки віком від 18до 45 років, які проживають у Сумах останні два роки та зробили щось для покращення міста.
Ми зацікавились: що ж спонукало цих людей до дій? У дослідженні взяли участь ті, хто не тільки активно бере участь у громадських руках, а й ініціює власні проєкти, здатен поділитися досвідом і рефлексувати щодо своєї мотивації. Інтерв’ю проводилися з метою визначення ситуацій прийняття рішень, основних мотивів та бар’єрів, які впливають на участь у громадських ініціативах.
Мотиваційні сегменти
Результатом інтерв'ю стало виділення чотирьох мотиваційних сегментів активних сум’ян (умовні категорії від дослідників):
Драйвери та бар’єри
Наше дослідження показало, що мотиваційні драйвери можуть значно відрізнятися залежно від особистих прагнень учасників. Деякі люди прагнуть вирішувати конкретні проблеми, інші – знайти нові соціальні зв’язки або професійний розвиток, але всіх їх об’єднує бажання змінити місто на краще.
Однак, окрім мотивації, респонденти зіштовхуються і зчисленними бар’єрами. Серед них – обмежений доступ до ресурсів, брак підтримки від місцевих органів влади, відчуття ізольованості та нестача часу через основну роботу.
Що дають нам результати дослідження?
Дослідження допомогло визначити основні точки дотику між громадськими активістами та тими, хто прагне покращення міста. На основі цих результатів ми можемо запропонувати стратегії для залучення нових учасників до громадських ініціатив, що допоможе більш ефективно працювати над змінами в Сумах.
Історія показує, що зміни впроваджує менша частина суспільства, яка виявляє активність, незалежно від того, чи це на рівні міста, країни чи всього світу. Так і в Сумах, активна частина громади, навіть невелика, може змінити хід подій, впроваджуючи реальні зміни й перетворюючи наше місто на краще. Важливо створювати можливості для цих людей та підтримувати їх у їхніх ініціативах, адже саме такі дії впливають на якість життя усіх мешканців.
Висновок
Це дослідження є першим кроком до побудови ефективної співпраці з активними сум’янами. Ми стали на крок ближче в розумінні їх потреб, мотивів та викликів, з якими вони зіштовхуються, і маємо бачення того, як підтримувати та розвивати ініціативи, які допоможуть змінювати Суми на краще.
Спільно з активними містянами ми можемо продовжувати впроваджувати нові проєкти, які зроблять наше місто комфортнішим, безпечнішим та перспективнішим для кожного мешканця. Не зважаючи на різноманітні мотиви та численні перепони, майбутнє нашого міста – у твоїх руках. Тож долучайся до змін, створюй історію, реалізуй проєкти, а ми завжди будемо поруч, щоб допомогти і підтримати!